Hozzávalók:
- közös tévézés
- rendelt étel (pl. pizza) vagy s.k. falatkák
- chips / pattogatott kukorica / sós mogyoró (azaz tilltugg vagy snacks, fejenként 3,7 kg fogy belőlük évente)
- mindenféle édességek (csoki, karamella, zselécukor, marcipán, gumicukor, stb.), gyűjtőnevükön godis, amit magunknak válogatva és kimérve lehet kapni (éves fogyasztás: 17 kg, ami a világon a legtöbb és az EU-átlag duplája). Vagy jégkrém.
- üdítőitalok / alkohol
Előnyök: egy kis kikapcsolódás, a gyerekpszichológusok szerint is csökkenti a stresszt.
Hátrányok: a cukorbetegek és a túlsúlyosok számának növekedése az egészségtelen ételek és italok miatt. Az üdítőitalok és a chips helyett ezért inkább zöldségeket, magokat, olajbogyót, sajtokat és vizet ajánlanak.
A fredagsmys fogalma remek marketingeszköz, főleg az élelmiszergyártóknak. Az OLW chipsgyártó cég zenés reklámfilmet is forgatott a témában, ami megtekinthető itt. Apropó, a svéd tévéket nézve feltűnően sok az olyan reklám, ahol a szereplők dalra fakadnak. Például a tévédíjat becsületesen befizető polgárhoz becsöngetnek és kórusban eléneklik neki, hogy de tök jó, hogy nem bliccelte el a dolgot. Valahogy a dalolászás egy alapelvárás, legalábbis a reklámokban :-)
A nap svéd szava: läsk (üdítőital)
2 megjegyzés:
Ez a dalolaszas svéd dolog kell hogy legyen. Amint vége van a mellonak elkezdik adni a Sa ska det lata-t, aztán jon a nyár es az Allsang minden mennyiségben, ősszel jon a digiloo es novembertől kezdve meg mi.senki karácsonyi dalokat énekel - ki templomban, ki tv.ben. Es ez így megy évről évre :)
Atomot a radiotjanstra...!Nagyon utálom őket, az ember semmit se kap a pénzért cserébe... :-[[
Megjegyzés küldése