2008. október 29., szerda

Ősz és tél között

Rövidebb nappalok, hidegebb reggelek (ma reggel mínusz 2 fok körül volt az ablakba kitett hőmérőn): reggelente már jégkaparóval felfegyverzett emberek igyekeznek az autójuk szélvédőjéről eltüntetni a közelgő tél első jeleit. De néhány színes falevél még tartja magát: a ma reggeli napsütésben rá is csodálkoztam a szálloda melletti nagy fára, hogy milyen gyönyörű még mindig. Az igazsághoz hozzátartozik, hogy mindezek a Stockholm melletti régióra - Södermanland, vagy „Sörmland”, ahogy gyakran rövidíteni szokták - érvényesek, ahol a hét első felét töltöttem (és ahol +5 fok körül van napközben) – Malmöben azért ennél jobb idő van (+10 fok körül). Habár a mai újságok péntekre havazással fenyegetnek a déli részeken is. Bár már nem lepődöm meg semmin, mert tegnap egy londoni blogban olvastam, hogy ott éppen esik a hó...

Na és a Halloween-kultusz. A boltokat már hetek óta uralják a sütőtökfigurás-boszorkányos-koponyás mütyürök és jelmezek. Valamelyik reggel a buszon egy fehérre festett arcú kislányt láttam, hirtelen azt hittem, nem mosta le magáról az anyukája arcpakolását vagy ilyesmi :-)

De a - halottakkal kapcsolatos - legmeglepőbb hírt a tegnapi Metro címoldalán olvastam: „Allt fler levande döda i Sverige” azaz „Egyre több az élőhalott Svédországban”. Hoppá, mi van?!?! A cikkből aztán kiderült, hogy egyre több embert adminisztrálnak – tévesen – halottnak, pl. elírnak egy számot (az elhunytak személyi számában). Konkrétan előfordult, hogy valaki elment az orvoshoz, aki kerek perec megtagadta az ellátását, mert az illető a nyilvántartás szerint...már halott! Ez igazán kellemetlen tud lenni...és nem is olyan vicces dolog, ha azért kell küzdenie valakinek, hogy igenis „élesszék fel” a bürokraták. Ajjaj...

A nap svéd szava: höstlov (őszi szünet, ami ezen a héten van a svéd iskolásoknak...)

Nincsenek megjegyzések: