Már többször megfogadtam, hogy reggelente a vonaton nem Metro újságot olvasok, mert annyi jobb dolog létezik annál, mint a reggeli (rém)hírek, pláne ébredés után, közvetlenül bele az ember arcába. De ma olyan kellemesen megmosolyogtatott egy cikk, hogy muszáj megosztanom. Külön ajánlással mindenkinek, aki volt olyan kedves, és kitöltötte a kis kérdőívemet (és igen, továbbra is érdekel, ki honnan és hogyan olvas!).
Szóval, az említett írás arról szól, hogy a svédek ugye imádnak külföldre - főleg melegebb tájakra - utazni. Az utazást követő másik össznépi hobbi pedig az utazás utáni reklamáció (évente 30.000 db panasz érkezik az utazási irodákhoz/-ra!). Ami akár rendben is lehetne, na de a következő – tényleg megtörtént! - panaszok azért nem biztos, hogy 100%-osan jogosak ;)
1. Rossz hely. Egy középkorú férfi a nyaralása után hazafelé utazva vette észre, hogy ”Las Palmas, Gran Canaria” (Kanári-szigetek) áll a repülőjegyen. Egészen addig azt hitte, hogy Palma de Mallorca-n volt (ami bár szintén spanyol sziget, csak máshol). Emiatt visszaköveteli a befizetett pénzét.
2. Meztelen szomszéd. Egy nő amiatt panaszkodott, hogy a szomszédos szálloda ablakában egy meztelen nő volt, akit a férje állandóan bámult. A feleség visszaköveteli a befizetett pénzt, mert emiatt tönkrement a nyaralása.
3. Egyedül repülés. Egy házaspár a repülő két különböző végébe kért jegyet, de végül egymás melletti ülésekre ültették őket, mert a légitársaság azt hitte, tévedésből kapták a távoli helyeket. A férj kártérítést kér amiatt, hogy a repülőút alatt a felesége mellett kényszerült ülni.
4. Tévé-szabotázs. Egy idősebb hölgy állítja, hogy változó hangereje volt a tévéjének. Meg van róla győződve, hogy a szállodának van egy gombja, ami minden tévékészülékre hatással van és az egyik alkalmazott egész nap ott ül és fel-le tekeri a hangerőt.
5. Teljes szolgáltatás. Egy idősebb pár rámutatott, hogy a prospektusban az szerepelt, hogy ”az idegenvezetők a nap 24 órájában rendelkezésre állnak”. A pár szerint ez azt jelenti, hogy naponta legalább egyszer minden vendéghez el kell, hogy menjenek az idegenvezetők egy kis kávézásra és törődésre.
6. Túl sok információ. Egy középkorú pár arról panaszkodott, hogy az olasz buszkörúton az idegenvezető túl sok információt adott és azokat - ráadásul - újra meg újra elismételte. Ettől úgy érezték, mintha kiskorúként kezelnék őket.
7. Napgarancia. Egy család a Kanári-szigetekre utazott. De sajnos a két hét alatt csak két napon volt napsütés. Szerintük az utazásszervezőnek fel kellett volna őket hívnia és elmondania, hogy nincs jó idő a Kanári-szigeteken. Ezek után egy új utat igényelnek, ahol ezúttal az utazási iroda garantálja a napsütést.
8. Romantikamentes zuhany. A friss szerelmespár arról panaszkodott, hogy a szálloda zuhanyfülkéje túl kicsi volt, emiatt nem tudtak együtt zuhanyozni, ami tönkretette a nyaralásukat.
9. Túl késői vacsora. Egy középkorú pár az Alpokba ment sielni. A szálloda késői vacsoraidőpontja és a lassú felszolgálás eredményeképpen a pár túl későn került ágyba és másnap túl fáradt volt a sieléshez.
...de a legnagyobb kedvencem ez:
10. Spanyolok. Túl sok spanyol van Spanyolországban és csak spanyolul beszélnek.
A nap svéd szava: semester (nyaralás / telelés, egyszóval vakáció)
2 megjegyzés:
:)) Hihi, ezeken tényleg jót lehet nevetni! Kedvencem a 3-aska.
Tanusíthatom, hogy az ilyen kifogások teljesen komolyak.
Az én kedvencem, mikor az andalúz úton arról panaszkodtak az utasaink, hogy kevés volt a zöld fű. Augusztus végén. Délspanyolországban...
Megjegyzés küldése