2009. március 2., hétfő

Problémamegoldás

Szorultak az ablakok az albérletemben, ez akkor tűnt fel, amikor egyszer szellőztetés után alig bírtam bezárni. Hát, ez van, gondoltam (de nem sokat foglalkoztam vele). Viszont alig egy hét múlva üzenet várt a bejárati ajtón, miszerint be akarják állítani az ablakokat, hívjam fel a mesterembert az egyeztetés miatt. Hoppá, ezek gondolatolvasók? Ez jó dolog, viszont most jön majd a huzavona - gondoltam -, hogy mikor vagyok otthon és az nekik túl késő, stb.

Ehhez képest kb. a következő telefonbeszélgetés zajlott le köztünk:

Én: - Halló...beszél angolul?
Ő: - Hát, egy kicsit. (Mind ezt mondja, utána meg kifogástalanul eltársalog velem angolul. Most is így volt.)
Én: - Volt ez a cetli az ablakokról. Mikor lenne alkalmas?
Ő: - Hát, ha használhatjuk a pluszkulcsot, akkor napközben is meg tudjuk csinálni.
Én: - Ja vagy úúúúgy? Rendben, akkor legyen így.
Ő: - Majd még telefonálok, mielőtt tényleg megyünk.

...és így is történt. Azóta csodálatosan működnek az ablakok. És természetesen ezen kívül nem vettem észre, hogy valaki járt a lakásban. Úgy értem, hogy nem voltak sáros lábnyomok vagy ilyesmi. És amiatt sem kellett aggódnom, hogy esetleg valami eltűnik (nem mintha lett volna nagy érték a lakásban). Ezt tényleg le sem kellett volna írnom, de valami azt súgja belül, hogy mégiscsak ki kell emelnem.

És még valami, nem írtam a javítás költségéről. Ugyanis az benne van a havi lakbérben, hogy a lakást, a házat - és a közös kertet! - karbantartják.

A nap svéd szava: avgift (itt: lakásfenntartási díj, de egyénként valamilyen más szolgáltatásnak a díja is lehet)

Nincsenek megjegyzések: