2009. február 2., hétfő

Lehet egy otthonnal több?

Pont egy hete vagyok Eskilstunában, ami annak a tesztje, hogy végre egy kicsit kevesebbet utazzak munkaügyben. (Inkább itt maradok egy-egy hétvégét is, amivel olyan 12 órányi utazást spórolok meg Malmöbe és vissza.) Holnap délután megyek haza, ami egyrészt tökjó, másrészt ez az egy hét többnek is tűnik, mint 7 nap.

Most, hogy jóval többet voltam itt, igyekeztem kicsit otthonosabbá tenni ezt a lakást (is). Szerintem sikerült is, kellemes ide hazaérni és már nem olyan, üres ill. személytelen a tér. Ebben hatalmas segítség volt a - már említett - év eleji leárazás, ami szerencsére a lakberendezési boltokat sem kerülte el. A legtöbb apróságot (díszpárna, falióra, terítő, egyéb kiegészítők) a félár feléért vettem :-) A választék pedig tényleg minden igényt kielégítő, nemhiába híres a skandináv design és lakberendezés.

Itt a közelemben IKEA nincs is (ahhoz Stockholmba kellene mennem, ami nem vészes, olyan 1 óra vonattal), viszont van Mio vagy Åhlens, hogy csak két példát említsek. Ráadásul a Mio-ba menve - szombaton - az a meglepetés ért, hogy a végállomás felé közeledve a busz egyszercsak ráfordult egy keskeny erdei bicikliútra, amin nem is mehetnek autók/motorok, csak a busz. Egy erdőszéli, családi házas részen kellett leszállnom, ahol nagyjából a madár sem jár és kristálytiszta a levegő. Tényleg nagyon kellemes környék, bármikor odaköltöznék (így behavazva remekül mutatott pl.). És a bolt csak párszáz méterre volt a megállótól.

És van egy "vadiúj" használt fotelem is (lábtartóval!), a neten találtam a hirdetést. Kis ráfizetéssel házhoz is hozta a volt tulaj, Annelie, aki mint kiderült, nem egy fiatal lány (ahogy képzeltem), hanem egy nyugdíjas néni. Annak viszont elég vagány, legalábbis magyar mértékkel mérve. Miután rosszul emlékezett az utca nevére, a város egy másik pontjáról telefonált nekem, hogy most mi van. Amikor tisztáztuk a félreértést és megkérdeztem, elmagyarázzam-e, merre kell jönnie, magabiztosan kijelentette, hogy nem gond, van GPS az autójában :-)

Egyébként a svédeknél nem divat - vagy inkább nem szokás - a lakások elfüggönyözése, így az utcákon járva remekül lehet kukkolni. Na, én nem az embereket szoktam általában, hanem a lakberendezést. Habár az emberek nem is nagyon szégyenlősek...lásd a szaunákat is :-) A legtöbb lakás nagyon kellemesen van berendezve és az ablakokban ott figyel egy-egy lámpa is. Ebben a téli sötétségben kell is a fény. Habár ma már majdnem világosban indultam el és majdnem világosban mentem svédórára. De azt éreztem, hogy jó hideg volt, olyan mínusz 10 fok. Viszont itt nem omlik össze a közlekedés 10-20 centi hótól, mint Angliában - amiből nekem az ott, helyben blogoló magyarok beszámolója volt a legérdekesebb, pl. a Váratlan szabadnap... a Londonba költözött a tél... vagy a Szükségállapot :-) Mennyivel személyesebb egy-egy ilyen beszámoló, mint egy száraz hír az újságban!

A nap svéd szava: halva reapris (=a kedvezményes ár fele)

Nincsenek megjegyzések: