2009. január 11., vasárnap

Könyvek az elmúlt évből

Szoktak lenni a blogokon különféle témákban egymásnak címzett körkérdések, de engem ezelőtt még nem találtak meg ilyennel. Bár ha jó a téma, akkor nincs ellene kifogásom...úgyhogy örültem neki, hogy Rita és Observer is nekem dobta a labdát, hogy soroljak fel 5 könyvet a 2008-ban olvasottakból :-)

Jónéhány könyvet olvastam tavaly (bár nem eleget...), viszont a válaszadásnál nehezítő körülmény, hogy ugyan az év majdnem 3/4-ed részét Magyarországon töltöttem (ahol a könyveim 99,9%-a van, még egy ideig legalábbis), de pillanatnyilag fizikailag lehetetlen, hogy megálljak a könyvespolc előtt és áttekintsem őket :-) Úgyhogy a memóriámra kellett hagyatkoznom - ajjaj! -, illetve mentőötletként átnéztem a Bookline-on rendelt könyveim listáját (ami ezek szerint hasznos funkció a weboldalukon).

Naszóval, ennyit a háttérről, jöjjenek a könyvek, ahol
- kis tűnődés után a magyar nyelven olvasottaknál maradtam és
- ismertetőt vagy bemutató blogbejegyzést is linkeltem hozzájuk:









      1. Badár Sándor, Horváth János: Jappán
      2. Kepes András: Matt a férfiaknak
      3. Feldmár András: Szégyen és szeretet
      4. Bjørn Lomborg: Cool it - Hidegvér!
      5. Tim Ferriss: 4 órás munkahét

      Mindegyik nagyon tetszett. A legnagyobb hatást Kepes könyve tette rám, utána hetekig nem szabadultam a bűvköréből. Aki egy vidám, amolyan "leesek az ágyról a röhögéstől" könyvre vágyik, annak a retró-útikönyv Jappán-t ajánlom ;) Feldmártól pedig szerintem bármit érdemes elolvasni, nagyon más színben láttatja velünk a többi embert - és magunkat.

      Viszont nem dobom tovább konkrétan senkinek, de bármelyik blogíró szabadon magáévá teheti a kérdést :-)

      Nincsenek megjegyzések: