2009. január 27., kedd

Gyógyszerek és bankjegyek

A tegnap esti meglepetés Eskilstunába érve: ki van írva a nevem a postaládán, a bejárati ajtó mellett, plusz a lépcsőházi tablón is. Pedig épp hoztam magammal feliratozott cetliket, hogy bevarázsoljam őket a megfelelő helyekre, de teljesen fölösleges volt. Ez annak lehet a folyománya, hogy pár napja kaptam értesítést, hogy "jóváhagytak" a házban, vagyis legálisan itt lakhatok, nincs ellenem kifogásuk. Ezek szerint nem véletlen, hogy mindenkinek egységes formátumban van kiírva a neve. Hurrá :-)

Aztán: sikerült kissé meghűlnöm, de az otthonról hozott gyógyszerkészleteink ezen része éppen elapadóban van. Ráadásul a malmöi gyógyszertárak nyitvatartása is egészen bizarr, reggel 10 előtt lehetetlen nyitva találni őket. Pláne amennyit én Malmöben vagyok... Szóval tegnap koppenhágai munka után, reptéri vonatra szállás előtt dán gyógyszertárban voltam. Miután az egyik dán kolléganő felvilágosított, hogy Neocitran-t vagy ilyesmit ne is keressek - "mi ilyeneket nem használunk", mondta, miközben a markomba öntött pár Panadil-t (=Panadol) - , a gyógyszertári polcokon örömmel fedeztem fel a Strepsils-t (anti-drogosoknak: ez torokfájás elleni szopogatós cukor). Kicsit olyan érzés volt, mintha egy régi ismerőst láttam volna meg az utcán. Kivételesen pozitívan gondoltam a globalizáció nevű jelenségre is :-)

Külön vicces volt a gyógyszertárban a sorszámok alapján szólítás is: ugyan ki volt jelezve az aktuális sorszám, de csak egy helyen, eközben kb. 5 patikus kezelte az embereket, azaz mindegyikük hangosan mondta az "ő" számát, néha egyszerre beszéltek. A svédekkel ellentétben a dánoknál a kétjegyű számoknál az egyeseket jelölő számot mondják először (pl. hatvanöt helyett öt-és-hatvan, konkrétan "seks og tres", habár utólag megállapítottuk, hogy ez a sorrend a németben is), de ez kicsit segített is, noha jópár számot teljesen furán mondanak. Na meg az összes szót, mellesleg :-) Naszóval, szereztem gyógyszert és még maradt is a vicces zsetonjaimból (= dán korona, még mindig keverem őket), ami nekem kicsit játékpénz-jellegű, na.

Apropó, játékpénz! Tegnapi hír, amit először el sem hittem: Dániában egy nő sikeresen meggyőzött egy - valószínűleg igencsak zöldfülű - banki alkalmazottat, hogy váltsa be a kétezer "svéd koronáját" (ami valójában Monopoly játékpénz volt!) dán koronára. Viszont vesztére másnap is visszatért, amikoris lefülelték és most már "kiszabadulsz a börtönből" kártyára is szüksége lesz, hogy játékban maradjon :-)))

A nap szava: apoteket (gyógyszertár)

2 megjegyzés:

kanelbullar írta...

Szia Emőke,

A Bergsgatan-on van egy este 10-ig nyitva tartó gyógyszertár. Ezen kívül a Panadol/Panodil termékek közül megtalálható a "forró vízben feloldható por" is. De ha végképpe elkeserednél, nálam még van egy kis tartalék az "otthoni cuccokból".

Üdv

Beus

Emőke írta...

Köszi szépen! Közben eljutottam gyógyszertárba is (ma rájöttem, hogy a szomszédomban lévő bevásárlóközpontban is van egy, mármint Eskilstunában), úgyhogy minden rendben :-)