2009. október 22., csütörtök

Mozgalmas napok

Tegnap elmaradt a svédórám (ami azt illeti, most már nem is lesz több Strängnäs-ben, ami azért kár), így váratlanul nyertem egy napot, amit Stockholmban töltöttem. Sétáltam a belvárosban, majd végre alaposabban is szétnéztem az izgalmas Kulturhuset-ben, aminek csak igen szegényes fordítása lenne az, hogy "kultúrház". Ugyanis többek között van benne városi színház, képregény(!)könyvtár és gyerekkönyvtár - mókásan néznek ki a bejáratához felsorakozott babakocsik -, kiállítótermek, valamint kávézó/étterem, ahol megebédeltem. Ja, és egy ajándékbolt is, ahol ha szükség van rá, napelemes töltővel tölthetjük a mobiltelefonunkat (ingyen). De már csak maga a képregénykönyvtár (Serieteket) is külön bejegyzést érdemelne, ahol pl. zenét (és filmet is) lehet hallgatni ill. kölcsönözni. Szóval látható, hogy nehezen szabadultam...

Különben újabb hostelt teszteltem és ismét teljesen elégedett voltam: a City Hostel jó helyen van (sétatávolságra a főpályaudvartól), szépen meg van csinálva és nagyon tiszta. Lehet hogy még visszatérek (vagy visszatérünk)...

Ma du. pedig megérkezett anyu a koppenhágai reptérre, ezután mászkáltunk egyet a dán fővárosban, a Kongens Nytorv-on (=a király új...tere) találtunk egy remek köztéri fotókiállítást a Földről. És ettünk egy kiadósat a RizRaz-ban. Majd esti fényeket néztünk.

A nap svéd szava : thebirkes (egy nagyon finom dán süti neve, ami egyébként lehelletkönnyű levelestésztából készül)

Nincsenek megjegyzések: