2008. szeptember 2., kedd

Nyárutó?...

A múlt heti borús-szeles-hideg időjárás után a meteorológusok és az újságok jó időt ígértek hétvégére (pl. "A nyár utolsó lehellete?" címmel), és tényleg: egyszerűen tökéletes két nap volt. Napsütés, kb. 23 fok - hőségnek éreztem - és a levegő sem rezzent (ez, úgy veszem észre, ritkaság errefelé). A malmöiek ilyenkor persze kihasználják az alkalmat és kiözönlenek a tengerpartra a piknikkosaraikkal, de még az olasz fagyizóhoz is kilométeres sorok vezettek. Jó ötletnek tűnt ez a tengerpartosdi, de ekkor már leginkább egy olyan helyre vágytam, ahol az egy négyzetméterre eső embersűrűség alacsony, de mégis közel a tenger. Két buszmegállóra a tömegtől találtam is ilyet, egy félig kész luxuslakópark yachtkikötőjében (ld. a mellékelt képet is). Hmmm, lakást egyelőre nem itt fogunk venni, de a stégen ejtőzés szerencsére ingyenes :-)

De bevallom, kicsit sokkolt, amikor vasárnap éjszaka/hajnalban a telefonomra nézve rájöttem, hogy már szeptember van. Pedig logikus, hogy augusztus 31-e után mi következik... Ezek után kíváncsi vagyok, milyen őszünk lesz. Az egyik napilap címlapján azt olvastam, hogy meleg és szeles ősz várható. A szél szerintem senkit nem lep meg, aki Malmöben lakik...

A nap svéd szava: sommarstuga (kis nyaraló / nyári lak)

Nincsenek megjegyzések: