2010. február 5., péntek

Hétvége előtti

Ismét péntek van, megint sok minden történt errefelé. Dióhéjban, például:
  • Visszakaptuk a két hete (svédül) megírt fogalmazásunkat, kijavítva. Pontosabban a hibákat különböző betűkódokkal megjelölve, pl. T: helytelen igealak, OF: szórendhiba, Y: hiányzó szó, stb. A helyes verziót nekünk kell kitalálnunk, de az órán kaptunk hozzá segítséget, ha kértünk.

    A kapható osztályzatok:
    - 1 vagy 2: nem felelt meg
    - 3: megfelelt
    - 4: jól megfelelt
    - és elméletben létezik 5-ös is, de az szinte a fehér hollóval rokon :-)

    Úgyhogy a 4-esemmel nagyon elégedett voltam :-) A kapott bővebb értékelés szerint: "Érdekes, személyes történet, de gondolj arra, hogy ne írj túl sokat". Valójában 250 szóban volt meghatározva a terjedelem, én egészen 444 szóig szaladtam - nehéz előre lekorlátozni a terjedelmet, pláne ha papírra ír az ember.

    A kijavított szöveget az interneten kell feltöltenünk a csoportunk saját weboldalára (de mindenki csak a sajátját látja, fő a biztonság!), ami "It's learning" néven szerepel a főiskola oldalán.

  • Folyamatosan futnak be az interneten megrendelt tankönyveim. Mint kiderült, a szakszervezeti tagságom egyik előnye, hogy a tankönyvek árából félévenként max. kb. 2900 koronát (olyan 80.000 Ft-ot) visszatérítenek, hurrá! Úgyhogy szorgosan gyűjtögetem a számlákat...amiknek az is nagy előnyük, hogy elég őket az átvételtől számított 2 héten belül kifizetni. Felhasználóbarát, tényleg.

  • Most már azt is elmondhatom, hogy jártam a város egyetlen brazil éttermében (A Mesa Brasil), ugyanis a - szintén brazil - osztálytársnőm ott dolgozik hetente négy este. A tulajék (kedves fiatal brazil pár) éppen eladó lakást keresnek, úgyhogy meg is vitattuk az egyik kirsebergi jelöltet.

    Ha már ott voltam, végigkóstoltam háromféle előételt is...tervbe van véve egy ebéd is E.-vel, én a sütőtökös palacsintát néztem ki, de van pl. többféleképpen elkészített kaszavagyökér is :-) A Sydsvenskan étterem-értékelése itt olvasható el (svédül).

A nap svéd szava: restaurang (étterem)

Nincsenek megjegyzések: