2010. február 6., szombat

Böcker, books, könyvek

Azt hiszem, már többször is említettem, hogy imádom a könyveket, sőt a könyvtárakat is - élen a malmöi városi könyvtárral (Stadsbibliotek). Most hogy főiskolás lettem, a helyzet fokozódott, hiszen a főiskolai könyvtár - Orkanen, vagyis az Orkán :-) - tagja is lettem, ahonnan nemcsak a kilátás lenyűgöző (a tengerre és a világítótoronyra), hanem a könyvgyűjteménye sem semmi. Vesztemre...

Apropó, amikor a napokban az Orkanen-ből angol és svéd nyelvkönyveket vettem ki, teljesen odavoltam, milyen gyönyörűséges képek vannak a folyosókon kiállítva. Vajon honnan a csudából szerezhették őket? Kicsit ledöbbentem, amikor megtudtam, hogy a főiskola tanulói a művészek és épp most lehet pályázni a következő időszak kiállítására...

Még egy könyvtárral kapcsolatba kerültem a közelmúltban, ez pedig a lakásunktól kb. 5 perc sétára lévő Kirsebergs Bibliotek. Mivel egy újszülöttnek minden vicc új, örömmel fedeztem fel, hogy a városi könyvtárban (pontosabban: az interneten) előjegyzett könyveimet itt is átvehetem, illetve bármelyik könyvet itt is visszaadhatok. Mondjuk ez utóbbi kicsit cseles: míg a városi könyvtárban külön masina van a könyvek kikölcsönzésére és egy másik a visszaadásra, Kirsebergben a kikölcsönzőgépet lehet a visszaadásra is használni. Méghozzá ha egy másik könyvtárhoz tartozó könyvet adok vissza, kinyílik egy "ajtó" a gépen, ahová be kell pottyantani a visszaadandó művet :-)

Az is tetszik ebben a könyvtárban, hogy a bejáratnál van egy alacsonyabb könyvespolc, ahonnan könyvet lehet választani - mondhatni: ajándékba. Azért azt is kérik, hogy mi is helyezzünk el itt könyveket, így egy-egy már megunt könyv másnak szerezhet örömöt. Igazán nem kerül pénzbe ez az ötlet (csak egy polc kell hozzá) és mégis milyen jó dolog.

Egyébként a főiskolai élethez nemcsak a tankönyvek tartoznak: svédből és angolból is feladat egy-egy szépirodalmi könyv elolvasása és feldolgozása a félév folyamán. Míg az előbbi meg van határozva - Katerina Janouch: Sommarbarn (azaz Nyári gyerek) című önéletrajzi regénye -, addig angolból csak egy tekintélyes irodalomajánlást kaptunk jópár klasszikus műre, viszont ha valakinek más a választása, az sem gond. De ez nem lehet ún. "lättläst" könyv (olyan könyv, amelyet - kifejezetten a nyelvtanulók számára - leegyszerűsített nyelven jelentetnek meg). Biztos, ami biztos, 6 darabot megrendeltem a listáról a könyvtárban, aztán majd a személyes szimpátia dönt, melyikük lesz a befutó...

Nincsenek megjegyzések: