2009. április 3., péntek

Végre tavasz!

Remélni reméltem, de azért nem gondoltam volna: egyszercsak hirtelen tavasz és kellemesen langyos idő lett. Szinte egyik napról a másikra. Az óraátállítás meg kifejezetten rátett még egy lapáttal: tegnapelőtt döbbentem rá, hogy jé: este negyed nyolc van, a lakás felé gyalogolok...és simán a szemembe süt a nap, de jó! (Jut eszembe: most már este 8 van, és az előbb ment le a nap, de még mindig kicsit világos van.)

Persze nem vagyok a svéd tavasz szakértője, elvégre ez az első tavaszom itt - akár jöhet még hóvihar is? -, de azért azt igen biztató jelnek vettem, hogy ma reggel munkába menet Eskilstunában és Strängnäsben is olyan utcaseprő munkagépekkel találkoztam a járdán, akik a kavicsot takarították el (végre! ezzel akadálymentesítették nekem és a gurulós bőröndömnek az utat). Mármint azt a kavicsot, amit csúszásmentesítés gyanánt szórtak le a tél folyamán. Ugyanis minél északabbra megyünk Svédországban, annál kevésbé sózzák az utakat - mert az állandó mínusz 10-20-30 fokban teljesen fölösleges és hatástalan. És épp ezért kedveltek az északabbról származó használtautók, amiket nem mart szét az út sója. Na szóval, ha az őslakos svédek is úgy gondolják, hogy nem kell már ez a kavics, akkor biztosan igazán tavasz van már :-)

És persze egyre-másra bújnak elő a tavaszi virágok, leginkább a sárga és kék krókuszok látványosak ezekben a napokban. És csodaszép kék az ég, persze. A Metro szerint a héten Stockholmban és környékén is elkezdődött a kávézók és éttermek kiülős-teraszos szezonja, ez Malmöben pl. már március 15-e környékén beindult.

A húsvéti készülődés is javában tart, például egyre több üzlet kirakatában vagy bejárata előtt látható egy csokor barka, színes madártollakkal díszítve. De egy másik képet elnézve ezt akár nagyban is képesek megcsinálni ;)

A lakberendezési boltok tavaszi kollekcióját látva pedig folyamatosan akut függöny- és/vagy terítővásárlási ingerenciám támad, akárhányszor elmegyek a Hemtex kirakata előtt. Hmmm, tudnak valamit ezek a skandináv textiltervezők...

A nap svéd szava: påskägg (húsvéti tojás)

Nincsenek megjegyzések: