2009. április 24., péntek

Simply the best

Ez a hét nekem már a múlt vasárnappal kezdődött - ugyanis aznap 11 után már a vonaton ültem, útban ide, észak felé. Akkorra tudtam helyjegyet venni és mindenképpen aznap kellett jönnöm, mert másnapra koncertjegyem volt. Tina Turner koncertjére :-)

Egy kedves kolléganőmmel voltam a koncerten, aki épp aznap töltötte be az 57-et (de ezt akkor még nem is tudtam, amikor az előző héten elhívtam a koncertre). Szóval egyben szülinapi bulinak is vehetjük. Ja, mielőtt szó éri a ház elejét: nem vagyok krőzus, a jegyeket tulajdonképpen nyertem, így nekem nem került pénzbe, pedig kemény pénzekért vesztegették amúgy. A koncert pedig a stockholmi Ericsson Globe Arena-ban volt (becenevén: Globen), ami a világ legnagyobb félgömb alakú épülete: 110 méter hosszú, 85 méter magas. A belsejében 16.000 ember tud leülni - és aznap este (a lezárt részek kivételével) teltház volt.

A koncert hatalmas élmény volt, bár előtte voltak kétségeim, hogy milyen lehet Tina 69 (!) évesen, az énekesnői karrierjének 50. évfordulóján. Hát, őszintén szólva alábecsültem: a fiatalokat is megszégyenítő, hihetetlenül energikus show-t adott. (Hazafelé a kocsiban azt kérdezgettük egymástól, hogy hogyan lehet erre képes?) Ha nem a saját szememmel látom, el sem hiszem, hogy még ma is képes hiperminiben, magassarkúban, védőháló nélkül egy vékony fémpallón rohangálni a közönség fölött öt méterrel (én lapossarkúban sem vállaltam volna) - és közben még persze énekelt is. A hangja pedig még mindig a régi.

De minden szónál többet ér egy kép...vagy egy videó ;)

A nap svéd szava: sångerska (énekesnő)

Nincsenek megjegyzések: