2009. április 21., kedd

Jótékony virágok

Ma munkából jövet, svédórára menet egy aranyos iskolás kislány "leszólított", hogy nem akarok-e tőle majblomma-t (kb. májusi virágot) venni. Vettem 2 db-ot is, mert nem tudott visszaadni 20 koronából ;) És így néz ki az én kis papírvirágom:

A svédórán gyorsan meg is interjúvoltam a tanárnőt, mi is ez és mit csináljak vele, mert bár valamit már olvastam róla, de igazából nem tudtam hová tenni a jelenséget ;) Kiderült, hogy a virágos kitűzők árusításából származó bevételt nélkülöző gyerekek és nehéz anyagi helyzetben élő gyerekes családok megsegítésére használják fel. És magát a virágot a kabátra szokták kitűzni.

A kezdeményezés kimondottan svéd dolog és 1907-ben indult útjára. Akkor 10 őrébe került egy darab és 139.000 darabot adtak el - a bevételt pedig akkor a tbc-s betegekre fordították (a századforduló környékén pl. Göteborgban a lakosság kb. 25%-a tbc-ben halt meg).

Visszatérve a jelenbe: pont ma kezdték a virágokat árulni, még két héten keresztül lehet megvenni őket (azaz május elejéig, innen kapta a nevét is). Minden évben másféle színű/formájú virágokat gyártanak/árulnak, a korábbi évek virágai megnézhetők itt. És hát igen, a költségek alacsonyan tartása érdekében a - különböző formátumú és anyagú - virágok Kínában készülnek...

A nap svéd szava: insamling (pénzgyűjtés)

Nincsenek megjegyzések: