2008. november 10., hétfő

Még mindig Dánia...

Úgy alakult, hogy ma is Koppenhágában voltam az irodában. Az egész egy szokásos, nyugis hétfőnek indult, az első meglepetés akkor ért, amikor - az ebédlőbe érkezésünk előtt pár pillanattal - a kedvenc kolléganőm megkérdezte, hogy ugye tudom, hogy ma kenguru lesz az ebéd? Ez váratlanul ért. Dánia és kenguru?... Közben oda is értünk és a nemzetközire hangszerelt étlapra fel is volt rajzolva egy kenguru, sőt plusz dekorációnak egy nagy üveghengerben vörös homok és benne heverésző fotó-kenguruk és egy fotó-krokodil(!) próbálta imitálni Ausztráliát. A kenguruhús pedig leginkább vörös marhahúsra emlékeztetett. Kis hezitálás után vettem belőle, hármunkból az egyik lány inkább kihagyta. Bár nekem is rossz volt a lelkiismeretem, amikor elképzeltem egy ugrándozó kengurut... Ami azt illeti, egész finom volt, nem is tudom, mire emlékeztet az íze (lehet, hogy semmire, amit eddig kóstoltam). De nem leszek rendszeres fogyasztó, az biztos. Azt már csak mellékesen említem meg, hogy csicseriborsós köret és mangó-uborka saláta is volt hozzá.

Ebéd közben azt is megtudtam, hogy délután lesz egy kisebb fogadás és beszéd, ugyanis a számítástechnikai (IT) osztály főnöke ma 25 éve van a cégnél. 25 év! Az nem kevés, pláne egyetlen cégnél... Kivételesen személyesen is ismerem az illetőt, az ünnepség előtt gratuláltam is neki és mondtam, hogy nem is gondoltam volna, erre ő: "azt, hogy ilyen öreg vagyok? ó, én már nyolcéves korom óta itt dolgozom" :-) Az ünnepelt tartott egy jó kis humoros prezentációt, szerencsére kivetítővel támogatva, így volt, amit én is megértettem a dán szövegből. Pl. a személyes mérföldkövek között ilyenek szerepeltek: 1983 - a konyhalány felpofozott, 1995 - a leghosszabb nyaralásom (egy sydney-i kórházban). Persze a nagyfőnökök sem bírták ki beszéd és humoros visszaemlékezések nélkül, de sajnos ők nem voltak feliratozva... Viszont volt pezsgő és sütemény, ez utóbbi speciális marcipános, amit - mint megtudtam - a dánok általában szilveszterkor, az éjféli pezsgő mellé fogyasztanak (viszont a svédek csak keresztelőkön). A kolléganőm ide vonatkozó kérdésére bevallottam, hogy a magyarok az újévi pezsgő mellé semmilyen sütit nem esznek. Nahát...

A nap dán szava: wienerbrød (ami szintén egy dán süti, Bécsről nevezték el) ...viszont Ausztriában "koppenhágai sütinek" hívják és valószínűleg a török baklavából eredhet :-)

1 megjegyzés:

Manka írta...

Ez a wienerbrod pont úgy néz ki, mint itt a danish :)