2008. november 7., péntek

Dán öröm...a söröm :-)

Ami az illeti, már reggel is láttam több koppenhágai buszmegállóban a kék hátterű, hóeséses, nagy J-betűs plakátokat (amiken alul az apróbetűről mindig lemaradtam, mert a mozgó buszon ültem). Aztán ebéd közben az egyik kolléganőmtől tudtam meg, hogy nagy nap a mai. De persze nem a nagy októberi forradalom miatt, hanem mert ma van a J-dag (=J-nap): a Tuborg ma este, egészen pontosan 20:59-kor(!) jelenteti meg az idei Juleøl-t, vagyis a speciális karácsonyi sörét. Aminek - nem is olyan meglepő módon - az a fő specialitása, hogy magasabb az alkoholtartalma.

Egyébként 1990 óta él ez a "hagyomány", eredetileg november második szerdájára esett, de ez komoly gondokat okozott az ifjúság körében, akik másnap valahogy nem értek oda a tanításra/előadásokra...így 1999-ben november első péntekére költöztették a J-dag-ot. És ha lúd, legyen kövér: P-dag is van, tavasszal: akkor húsvéti sörre lehet edzeni. Dán és svéd terepen nehéz ám megkerülni ezt az alkoholtémát, már látom...

Nemcsak a Tuborgnak van karácsonyi söre, a szupermarketben legalább 8-10-félét láttam már más gyártóktól, akik - biztos, ami biztos - már nov. 7. előtt is terítették az árut. Egy dobozzal tesztképpen be is vállaltam, de a kóstolás még nem volt meg. Ez az egész olyan karácsonyi szezonnyitónak tűnik nekem. Mindenesetre az biztos, hogy az érintett bárokban jó hangulat alakulhatott ki, de ezt személyesen nem teszteltem :-)

A nap dán szava: julebryg (= juleøl...)

Nincsenek megjegyzések: