2008. november 19., szerda

Hull a hó és hózik (...zik-zik...)

Ezúttal északról jelentkezünk. (Pontosabban Közép-Svédországból, de Malmöhöz - és pláne Magyarországhoz - képest azért eléggé észak ez.) Miután tegnap délután megnyugtattam a francia kollégánkat, hogy ez a kis hóesés semmi és meglátja, hogy semmi nem marad belőle (ez tegnap igaz is volt), ma délután újult erővel, hatalmas pelyhekben kezdett esni a hó.

Hazafelé indulva az egyik dán tanácsadó megkérdezte tőlem, hogy hogyan fogok visszajutni a hotelba. Mintha valami Mission Impossible-filmbe kerültem volna. Mondtam, hogy természetesen gyalogolni fogok. Erre ő: "És ez nem gond?" (Láthatóan megrettent a gondolattól és talán már lánctalpas taxit is hívott.) Mondtam, hogy épp ellenkezőleg, alig várom, hogy megtapasztaljam a svéd őszt illetve telet. Pár perc múlva teljes téli menetfelszerelésben, mindenre elszántan kiléptem, és nem csalódtam. Amerre a szem ellátott, mindent hó borított - olyan 3-4 cm -, a fák különösen jól néztek ki (a cég szinte teljesen az erdőben van).

A hópelyhek szállingózása közben, a ropogó, friss hóban gyalogolva teljesen jó kedvem lett. Azért eszembe jutott a francia kolléga is, hogy vajon rendben elment-e a repülőgépe, ami miatt aggódott. Na meg azon is agyaltam egy kicsit, hogy az én holnapi vonatom vajon hogyan reagál majd a télies időjárásra. De mindettől függetlenül a kisvárosi tél nagyon hangulatos. Eközben Malmöben +9 fok van és szélvihar...

A nap svéd szava: nederbörd (csapadék)

Nincsenek megjegyzések: