2008. december 8., hétfő

Még egy első

A múlt pénteki céges karácsonyi vacsora előtt volt egy kis elő-glöggözés* (plusz pepparkaka**) a főnökünknél. Szerencsére az első adag glögg kicsit túlforrt, így alacsonyabb lett az alkoholtartalma :-) De maga a lakás is megért egy misét, ugyanis teljes panorámakilátás van a tóra, a vízpart kb. 3-4 méterre kezdődik a háztól. A főnököm elmondása szerint meleg nyári reggeleken, munka előtt szoktak egyet csobbanni ;)

A karácsonyi vacsora egy kisebb méretű, de nagyon szépen felújított régi kastélyban volt. A belépéskor egy kalapból számot kellett húzni, így dőlt el, hogy ki hová ül. Volt főnöki beszéd - nem túl hosszú - és mindenki kapott karácsonyi sört (= 5% feletti alkoholtartalom, de be lehetett másra cserélni) és két pici üveges tömény italt is, amit énekléssel egybekötve hajtottak fel (én ezt speciel kihagytam). Az énekléshez mindenki kapott mikulásos dalszöveget is ;)

Az este folyamán kb. 25-en kérdezték meg tőlem, hogy ez-e az első julbord (=karácsonyi svédasztal), amin Svédországban résztveszek. Türelmesen válaszolgattam mindenkinek, hogy igen, az első. Nagyon sokféle falatoznivaló volt, különösen ami a hidegtálakat illeti: lazac, hering és egyéb halak sokféleképpen elkészítve, saláták, pástétomok és felvágottak (pl. struccból is!), sajtok, stb., stb. Aztán jöttek a meleg fogások és persze a desszertek is. Aki elunta az evést és az ücsörgést, biliárdozhatott is. A zenés-táncos részt - bevallom - már nem volt türelmem kivárni, olyan sokáig készülődött a zenekar. Na meg nem akartam hajnali 2-ig maradni.

És ha ez még nem lett volna elég, még november 28-én részt vehettem volna a dán iroda karácsonyi vacsoráján is (amiben egy kis hajózás is volt pedig), de akkor éppen Magyarországon voltam. (Bár különben sem izgatta a fantáziámat egy teljesen dán nyelvű este lehetősége.) Tegnap megkérdeztem pár embert, milyen volt a buli. Az egyik kolléganőmet idézve: "Borzasztó volt az étel és a meghívott stand-up komikus is, de ennek ellenére nagyon jól mulattam...jobban, mint valaha" :-)

A nap svéd szavai: glögg* (fűszeres forralt bor) & pepparkaka** (gyömbéres-fűszeres karácsonyi keksz)

Nincsenek megjegyzések: