2008. december 22., hétfő

Az én kis szállodám

Ami persze nem az enyém, de október eleje óta már jópár éjszakát eltöltöttem itt - átlagban heti kettőt - úgyhogy mostanra szinte a második otthonom lett. Sok mindent szeretek benne: a családias, békebeli hangulatot (összesen 12 szoba van csak), a svéd-country stílusú berendezést, a csodálatos fekvést (közvetlenül a tóparton), a csöndet, a barátságos tulajdonosnőt és alkalmazottját (Jessica és Saga), a rengeteg könyvet és újságot, a reggeli bőséges gyümölcstálat, a wifit :-) (ingyen internet)...így karácsony előtt pedig a dekorációkat, pl. a vicces csupaszakáll Mikulást és a hetyke julbock-ot (a már korábban is említett karácsonyi kecskét) és különösen az ingyen glögg-öt (termoszból!) mazsolával, fűszeres keksszel (pepparkaka!) és mandulával körítve. Kedvenc sportommá vált esténként kiosonni a hosszú folyosóra, csak úgy cipő nélkül végigtrappolni a szőnyegen ill. le- és felfutni a kőlépcsőkön :-), és beszerezni egy adagot a fentiekből. A múlt héten konkrétan majdnem az infarktust hoztam egy pasasra, aki gyanútlanul lépett az esti reggelizőhelyiségbe és nem vette észre, hogy én is ott vagyok a karácsonyi fények által keltett félhomályban :-)

Apropó, könyvek. Minden szobában van 1-2 régebbi képes évkönyv, pl. itt, ahol most ülök, egy 1967-es és egy 1976-os Kamera figyel a mögöttem lévő kispolcról. Egy ilyen könyv valóságos időutazás: svéd szemmel nézve az adott év fontosabb - vagy kevésbé fontos, de érdekes - svéd és nemzetközi eseményeit szedi csokorba, sok fotóval illusztrálva. Izgalmas olvasmány! Hippik, háborúk, politikusok és művészek, mindennapi életképek, jelenetek a svéd királyi család életéből (a királyi esküvő 1976-ban), jelentős sportesemények (pl. svéd teniszsikerek), Nobel-díjak, hőhullám, árvíz, stb. A múltkor az egyik könyvben az eredeti, 60-as évekbeli számla is benne volt...valahogy az időtlenség szele csapott meg.

A szállodában minden szoba egy-egy történelmi személyről van elnevezve, akik nem igazán szerepeltek a tanulmányaimban, ugyanis helyi kötődésük van Strängnäshez vagy Sörmlandhoz. Pl. St. Eskil, Rogge püspök, Berit Spong (író- és költőnő), Johan Adler Salvius (diplomata a XVII. századból). Azt is a hotel weboldaláról tudtam meg, hogy pont itt a közelben Laurentius püspök alapította az első svéd nyomdát, ahol Svédország első újságát is nyomtatták.

Szóval, jó kis hely ez a Hotel Laurentius. Ha valaki éppen errefelé jár és szállodát keres, szerintem az egyik legjobb választás. És még szaunájuk is van! Kicsit fáj is érte a szívem, ugyanis pont a mai napon került aláírásra az a szerződés, ami szerint januártól már nem itt fogok lakni, hanem egy helyes kis lakásban, egy kőhajításnyira Eskilstuna belvárosától (ez egy kissé nagyobb városka, vonattal csak negyedórára innen). No de egy szóval sem panaszkodom, én akartam így, hogy legyen egy hely, ami kicsit az enyém :-) De ez már egy következő történet lesz...

A nap svéd szava: frukostbuffé (reggeli svédasztal)

Nincsenek megjegyzések: