2010. szeptember 2., csütörtök

Koppenhága-napok

Egy hete szinte minden napom azzal a fogadalommal végződik, hogy "na, holnap már tényleg írok a blogba...most már túl fáradt vagyok hozzá". Aztán másnap este valahogy megint ugyanaz a helyzet, ami egyrészt jó, mert azt jelenti, hogy pörögnek a napok és nem unatkozom. Az igazat megvallva kicsit unatkoznék már, mert akkor pl. lenne időm megszüntetni a hálószobai káoszt. Ugyanis a szoba még mindig úgy néz ki, mintha tegnap jöttem volna vissza Magyarországról, kb. két-három robbantott bőrönddel együtt :-)

Naszóval, Koppenhága. Augusztus legutolsó napján reggel az az ötletem támadt, hogy a kínai lányt elkísérem Kastrup-ra, a dán reptérre (ahonnan Krakkóba repült cserediákként, fél évre). Ez azért sem tűnt olyan hatalmas projektnek, mert Yali az utolsó három svéd éjszakáját a házunk vendégszobájában töltötte, szóval reggel amúgy is találkoztunk. A gondolatot tett követte és hamarosan együtt botladoztunk a 7-es busz megállója felé a két giga-bőrönddel és az egyéb "apróságokkal" (egy közepes méretű hátizsák és egy nehéz laptoptáska). És persze beszélgettünk a buszon, az Öresundståg-on (=vonat) és a reptéren is: becsekkolás előtt, után és egy kicsit a Starbucks kávézóban is. Szóval teljesen jó ötlet volt átruccanni.

...és ha már úgyis ott jártam, városnéztem is egyet (végül két nap lett belőle, ottalvás nélkül). Plusz vettem a koppenhágai Netto-ban bodzavirágos cidert és lime-os Tuborg-ot. Aztán felhívtam E.-t is, hogy van-e kedve a dán fővárosba átjönni, persze volt. Vacsoráztunk - a jól bevált vega svédasztalos helyen, a RizRaz-ban - és mivel belebotlottunk párba, kipróbáltuk a helyi ingyenes városi bicikliket. Egy 20 dán koronás érmével működnek, a végén visszajár a pénz. És tapasztalatunk szerint tömör a biciklik gumija, vagyis ráz a szerkezet rendesen, főleg a macskakövön ;) De ne szóljuk le nagyon, mert azért jól tud jönni egy ilyen járgány is. Nekünk tetszett...

Aztán úgy alakult, hogy lett egy ingyen vonatjegyem is, amit másnap fel is használtam, ismét Koppenhágába. Sok fotó is készült (biciklisek is), amik már útban vannak idefelé ;)

(Még mindig folyt. köv....csak leragad a szemem.)

A nap svéd szava: karta (térkép)

Nincsenek megjegyzések: