2009. augusztus 31., hétfő

Huligánok a városban

Ma visszatértem Malmöbe, a nyugalom szigetére. Ehhez képest kb. két óra múlva némi riadalommal figyeltem ki a buszablakon, amikor hatalmas csapat randalírozó fiatallal és az őket megfékezni igyekvő lovasrendőrökkel találkoztunk a belvárosban. Egészen félelmetes volt, ahogy az előbbiek - mintegy 3-400 fő - öklüket rázva mutogattak, sőt a buszunk ajtaját is megdöngették.

Kétszer is meggondoltam, leszálljak-e a Gustav Adolf téren, de úgy döntöttem, hogy holmi jöttment huligánok nem akadályozhatnak meg abban, hogy (a most nem annyira csöndes) temetőn át eljussak a könyvtárba. Azért szedtem a lábaimat és sűrűn pislogtam a temető másik vége felé, ahol ugyancsak állt a bál.

Itthon rákukkantottam a hírekre, így most már tudom, hogy a vérmes Helsingborg-szurkolókhoz volt szerencsénk, akik már a pályaudvaron elkezdték a rendbontást (az esti Malmö FF-Helsingborg focimeccs előtt). Úgy tűnik, a futballhuliganizmus univerzális jelenség, sajnos.

A nap svéd szava: kyrkogården (temető - szó szerint templomkert, a képen a belvárosi temető egy részlete)

3 megjegyzés:

Névtelen írta...

Szia Emő!
Én azt olvastam,hogy neonácik és
moszlim bevándorlók között tört
ki verekedés .
N.Péter

kanelbullar írta...

Szia Emoke,

En este kb 10 pra fele tekertem haza es a Kungsparken sarkanal egy rendor auto (amolyan "zsukk") elzarta az utat lefele a konyvtar fele. Meg a buszokat es eltereltek a Malmö Hus fele...

En is kicsit "megszeppentem", hogy mi tortent a varossal..

Emőke írta...

Hahó,

Igen, olyan is szokott lenni az egyik hírhedtebb városrészben, de most kivételesen nem erről volt szó...