2009. augusztus 18., kedd

Budapestről

Néhány benyomás, csak úgy gondolatszerűen:
  • tudom, hogy triviális, de fura, hogy itt (szinte) mindenki magyarul beszél ;) - hiába, tavaly december elején voltam utoljára magyar földön. Úgyhogy élvezettel hallgatom ki az utca emberének a párbeszédeit...
  • ami még feltűnt, hogy türelmetlenek az emberek: a bankban az előttem lévő sorszámú pasas konkrétan anyázott, hogy két percnél tovább kellett várnia. Viszont a banki ügyintéző melegen érdeklődött, hogy milyen az élet Svédországban és ugye hogy ott az emberek kifekszenek a parkokban a gyepre és grilleznek (igen, ez tényleg így van)
  • szép budapesti képeslapért nem a Képesboltba kellett mennem (elég gyenge választék volt), hanem a Bazilika melletti ajándékboltba, ahol aranyos kézműves lapokat szereztem be
  • kis híján infarktust kaptam, amikor Kispesten a fodrászhoz menet lesből rám ugatott egy kutya a kerítés túloldaláról.. Nem akarok bezzegelni, de Svédországban ilyen élményem nem volt. Valahogy ott a kutyák is kiegyensúlyozottabbak (és kertes ház esetén is a lakásban laknak!)
  • képtelen voltam a Deák térről busszal átjutni a budai Márvány utcába, ugyanis a 105-ös busz megállójából (az aug. 20-i útlezárások miatt) egy ellenőrnek kinéző nő átküldött egy másik megállóba, ahová valahogy soha nem jutott el a busz...ezért a mai ebédre tervezett találkámat végül kénytelen voltam a jövő hétre áttenni.
  • a Govinda étterem vegetáriánus menüje viszont továbbra is világbajnok, szerencsére
  • a trópusi időjárás elég fárasztó, mint ahogy attól tartottam is - viszont annál kellemesebb az esti langymeleg levegő
  • a nap tanulsága az is, hogy rájöttem: Pesten én már nem helyi lakos vagyok, hanem turista :-)

1 megjegyzés:

Névtelen írta...

Szia Emőke,Isten hozott itthon!

Akkor ezt a hazalátogatásodat nevezhetjük ellen-kultúrsokknak?
Biztos fura lehet "onnan" nézve újra Bp.

Üdv.:Németh Péter