2011. május 18., szerda

Ez + Az

Ma (hosszú idő után először) voltam az IKEA-ban. Már nem tudok vonattal menni, amióta az alagutat megépítették (Citytunnel). Így mentem a 7-es busszal, ami anno haza is hozott, de múlt december óta a 4-es busz "a miénk". Ami pedig a buszozást illeti, kicsit(?) gázos vagyok, mostanában folyamatosan bealszom, akár az utat figyelem, akár olvasok. Mivel csak percekre szundítok el, ezért képes vagyok leszállni időben. Hmmm.

Naszóval, IKEA. Egy kissé korai ebédet költöttem el 11 óra után (saláta+zsömle+vaj: 5 kr, palacsinta: 5 kr) és hatalmasat szerencsétlenkedtem a kávéautomatájukkal: először nem adott semmit, utána nem fogadta el az újabb érmét, majd végül kaptam egy bögre vízízű tejet, de végül egy szakember varázsolt nekem kapucsínót :-) Az egyéb pénzköltésnek jelentem, sikeresen ellenálltam.

A városba visszatérve (mert az IKEA itt is nagyjából a pusztában van) elmentem nőgyógyászati rákszűrésre. Ugyan kaptam behívót idén és tavaly is, de mindig úgy alakult, hogy nem voltam képes elmenni. Az ilyen jómadaraknak van a - képen is látható - szűrőbusz, ami most éppen a piactéren (Möllevångstorget) parkol.

Két nagyon kedves nővérrel találkoztam és lehetett kérni egy plusz szűrést - klamídia -, teljesen ingyen. Egyébként fizetős a rákszűrés, de kibírható (azt hiszem, 120 korona per alkalom, a számlát utólag küldik ki a lakcímünkre). És ha elmegyünk, ne felejtsük otthon a személyinket (útlevelünket...jogsinkat...egyszóval az ID-nket). Eredmény kb. 4 hét múlva, szintén postán érkezik.

Plusz egy tesztet is ki lehetett tölteni arról, hogy mit kellene tenniük, hogy legközelebb időben elmenjek a szűrésre. Szeretnék inkább este menni? Vagy esetleg szombat-vasárnap? Mennyire vagyok elégedett a mai rákszűréssel? Stb. Úgy éreztem (megint), hogy én vagyok az Ügyfél :-)

A nap szava: provtagning (mintavétel, de pl. a vérvételt is így hívják)

Nincsenek megjegyzések: