2009. július 24., péntek

Végy egy könyvet...

Időnként szoktam könyvet rendelni a neten, ami nagyon kellemes dolog, mert össze lehet hasonlítani egy-egy könyv árát a különböző netes könyvesboltokban és elég hamar meg is érkezik a csomag, amiről sms-ben vagy mailben küldenek értesítést.

A fizetés általában kétféle lehet: előzetes (bankkártyás) vagy utólagos (számlás). Utóbbinál a kapott számlát 14 napon belül kell kifizetni. Ezt is többféleképpen lehet megtenni, én pl. az internetbankomból szoktam.

Az eddigi kedvencem a Bokus, akik általában a legolcsóbbak és ha nem holnapra kell, akkor ingyenes a szállítás is. Bár legutóbb a CDON.COM-ról rendeltem és ők is jól vizsgáztak, habár nem kaptam meg a várt sms-értesítést (szerencsére e-mailt igen). Viszont kicsit értelmetlenül. de kinyomtatták a telefonszámomat a csomag címoldalára :-)

Ha elég kicsi a csomag, akkor bedobják az ajtón - mert ugye postaládánk az egész lakás -, de ha nem, akkor csak az értesítő repül be. Amivel viszont nem a postára kell elkutyagolni, hanem csak a legközelebbi szupermarketig, ahol szerencsés esetben akár este 10-ig is át lehet venni a pakkot, minden nap. Ugyanis az adott bolt előterében vagy éppen valahol a mélyén, mondjuk az üdítőitalok szomszédságában van egy kis postai kirendeltség, amit általában a bolti dolgozók üzemeltetnek. Ha jól meggondolom, "igazi" postán nem is nagyon jártam még Svédországban.

De persze aki szereti a könyveket, az szeret igazi boltban is járni, belelapozni vagy éppen beleszagolni a könyvekbe. Ebből a műfajból a kedvencem a Malmöben található kétszintes Hamrelius bokhandel, ami sok idegennyelvű - főleg angol - könyvet is tart. Jópofa, hogy kézzel írott ajánló sorokat ragasztanak egy-egy könyvhöz a polcra...

A nap svéd szava: faktura (számla)

2 megjegyzés:

Manka írta...

Szia! És azt lehet tudni, mit rendeltél?

Emőke írta...

Szia Manka,

Mármint úgy érted, hogy most, ugye?

A The Noonday Demon című könyvet rendeltem meg (angolul), a szerző Andrew Solomon.

El is kezdtem olvasni. Ez az a fajta könyv, aminek már az előszava is izgalmas...