2012. november 24., szombat

Kreatív reklámok

Nem olyan régen írtam a hen-problematikáról. Azóta a Norwegian légitársaság az új reklámkampányának a központjába állította az új szót, illetve egy angol-svéd összetételt gyártott belőle. Elmondásuk szerint nem is igazán foglalnak ezzel állást a parázs nyelvtani vitában, inkább csak további párbeszédet szeretnénenk generálni arról, hogy mi a régimódi és mi a modern. Szerintem szellemes lett a reklámszöveg :-)

Aztán. Az E.ON energiaszolgáltató új reklámkampányának lényege, hogy takarítsunk meg energiát - így vagy úgy. Például tekerjük le a fűtést. Amikor először megláttam az idevágó rövidke reklámfilmet a tévében, egyszerűen nevetnem kellett. A második részben pedig a kamaszfiú próbálja elkérni a papa kocsiját - akit nem talál, mert ő is éppen energiát spórol!

Az utolsó reklám nem új, de abszolút a szívem csücske. IKEA, az otthonosság, a puhaság - kicsit másképp ;)

(Akit esetleg hozzám hasonlóan szintén elvarázsoltak a kis fenevadak, az megnézheti azt is, hogyan készült a reklám.)

Igazából ez utóbbi film nem is svéd (hanem angol), de mentségemre legyen mondva, hogy a svéd szimbólumnak számító IKEA sem svéd, már egy jóideje. Ezt sokan nem tudják, de adózási okok miatt Hollandiába tették át a székhelyüket, míg az IKEA cégek bejegyzése Luxemburgban és Liechtensteinben történt meg, aminek a - szintén "kreatív" - háttere több oknyomozó riportfilm kedvenc témája itt Svédországban.

A nap svéd szava: bil (autó)

Nincsenek megjegyzések: