2010. augusztus 27., péntek

Budapest, te csodás...

Az elmúlt napok igencsak sűrűre sikeredtek, de a szó legjobb értelmében. Augusztus 20-án - ugyan négyórás késéssel, WizzAir technikai okokból kifolyólag - megérkezett Raquel. Ettől a pillanattól kezdve nagyjából folyamatosan a belvárosban pörögtünk, néha kis alvással vagy evéssel megszakítva. Egyszerre voltam idegenvezető és turista :-)

Sőt, még egy hiperkényeztető polinéz ma-uri masszázs is belefért Raquel Budapesten töltött idejébe. Az enyémbe pedig kettő is...nagyon jól esett mindkettőnknek, mondhatni feltette a pontot az i-re. Hmmm, ez meg itt a reklám helye: az Anahita Jóga Központban jártunk.

Még néhány dolog, amit megnéztünk/átéltünk kettesben:
  • vasárnapi bolhapiac a PeCsa mellett, ahol több emlékezetes emberi találkozásban is részünk volt (de ez nagyjából az összes helyre igaz)
  • Városliget, Vajdahunyad vára, Hősök tere, plusz egy bekukkantásnyi idő a Széchenyi-fürdőben
  • ebéd a Bagolyvár étteremben (ahol csak és kizárólag nők dolgoznak, a vezetőségben, a konyhán és a kiszolgálásban is), de erről még külön írok majd, mert szerintem a jó bornak is kell a cégér ;)
  • két ex-kolléganővel séta és csevegés a Lágymányosi öbölben, amit a budapesti ismerőseim közül sem sokan ismernek...nagyon ajánlott, csodás hely, gyerekes családoknak meg pláne!!
  • séta a Váci utcában, a Vörösmarty téren, a Duna-korzón, majd át a Lánchídon és a Budavári Siklóval fel a Várba. A Mesterségek Ünnepére nem akartunk bemenni (belépőjegy: 1500 Ft), de ingyen is volt egy rész, amolyan ízelítőnek: fazekasbemutató, csipkeverés, stb.
  • a Várba és a Halászbástyára az utolsó éjszaka is felmentünk, az esti panoráma miatt...régen voltam már fent, persze ez is egy nagyon jó - és ingyenes! - program turistáknak
  • séta a Bazilika csodásan felújított környékén (sajna nem mentünk fel a tetejére...no, majd legközelebb)
  • látogatás egy másik ex-kolléganőnél, avagy vacsoraparti sok palacsintával: lekváros, túrós, kakaós, fahéjas, sajtos-sonkás...nyamnyam (vagy mums, ahogy a svédek mondják, ha nem tévedek). Plusz limonádé és sangria - a hangulat egyszerűen remek volt. Köszi szépen, Vera :-)
  • későesti kávézás a Margitszigeten, a Holdudvarban. Még egy igazi budapesti, hangulatos hely sok fiatallal, kellemes zenével...és meglepően olcsó jegeskávéval (legalábbis szerintem: 490 Ft)
  • sőt, még Kápolnásnyékig és a Velencei tóig is eljutottunk, ahol a szomszédos hegyről lenéztünk...szintén nagyon jó kilátás, igazi "desszert a szemnek" ;)
  • satöbbi, satöbbi :-)))
Budapest hivatalos turistainformációs oldala pedig itt van.

A nap svéd szava: sevärdhet (látnivaló)